fbpx

Mette Leistad og ektemannen Nils Olav Gudbrandsen nyter ferien i Cervinia, i de italienske alper (foto: privat)

Mette Leistad har vært kunde hos Pengeråd i fire, fem år. Hun fikk høre om Pengeråds forskjellige tjenester via ryktebørsen, og er svært fornøyd med kundeforholdet.

–  Jeg har fått hjelp til å plassere sparepenger i fond. Pengeråd har et alternativ til den mer tradisjonelle aksjefondsparingen i bank. Det fungerer slik at jeg opprettet en investeringskonto i en anbefalt bank. Ved bruk av investeringskonto – eller aksjesparekonto – sparer man også skatt. Jeg har full kontroll på kontoen. Pengeråd gir meg råd om hvilke fond jeg skal bruke, til hvilken tid.  Jeg har også investert noe i fond i banken min, så jeg har noe å sammenlikne med.

Personlig oppfølging

– Jeg opplever at bankene ikke har den samme nærheten til kundene som her. Hos Pengeråd får du tett, nær, individuell og personlig oppfølging fra første dag. Jeg føler meg som en viktig kunde, med et navn og et ansikt. Her er man ikke en i mengden.

KONTAKT OSS I DAG FOR EN UFORPLIKTET SAMTALE!

Kunnskap og kompetanse

-Hvorfor valgte du Pengeråd til å forvalte nettopp sparepengene dine?

– Fordi de har den kompetansen og kunnskapen, som gjør at jeg føler meg sikker på at pengene blir forvaltet på best mulig måte, slik at jeg kan sove trygt om natten. Jeg har ikke tid til å tenke på disse tingene i en travel hverdag, og derfor har jeg overlatt det til Pengeråd. Jeg trenger ikke å bekymre meg for verken svingningene i aksjemarkedet, hva som er bærekraftig, om det er teknologi eller hva det måtte være som er smart å investere i. Det sørger Pengeråd for, på mine vegne. Å ha penger i banken vil jeg forøvrig betegne som et tapsprosjekt.

Så lenge Pengeråd tar hånd om sparepengene, så kan man nyte en bekymringsløs ferietur (foto: privat)

Trygg investering av sparepenger

– Man kan velge hvor høy risiko man ønsker å ta. Jeg betaler en liten prosent av avkastningen, noe som betyr at de er nødt til å gjøre en god jobb, ellers tjener heller ikke de noe på det. Dersom de ikke leverer tjenesten de selger, betaler du heller ikke noe som kunde. Nå er det jo slik at man vanligvis ikke taper noe i fond når det går nedover på aksjemarkedet uansett, siden det er langsiktig sparing vi snakker om. Men en annen fordel, er at Pengeråd er mer på hugget, også i vanskelige tider. Så da nedgangen kom etter koronautbruddet i mars, gikk ikke verdiene ned like mye her, som fondsparingen i banken min gjorde. Man kan også følge med selv, dersom man ønsker det, og har tid. Jeg får ukentlige oppdateringer på e-post. Og jeg har tilgang til investeringskontoen selv. Men for mitt vedkommende har jeg det for travelt til å gå inn i disse detaljene. Det er jo nettopp derfor jeg har satt bort denne jobben.

Forvalter pengene mine som om det skulle vært sine egne

– Jeg er kjempefornøyd. Mannen min er også kunde hos Pengeråd. Jeg har erfart at det er svært lønnsomt for kunden, selv i utfordrende tider på aksjemarkedet. De forvalter pengene mine som om det skulle vært sine egne, avslutter Mette.

Bookmark and Share
Kategorier: Nyheter

1 kommentar

Rapport 14.okt.: Den gode reisen fortsetter… – Pengeråd · oktober 15, 2020 19:58

[…] å nevne at vi har fått et positivt intervju med kunde Mette Leistad.  Intervjuet kan du lese her eller på […]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.